Saturday 12 January 2013

SELAMAT TAHUN BARU 2013 MASIHI

Selamat Tahun Baru semua....

Tahun 2013 dah masuk hari yang ke 12. Sekejap nya masa belalu kan. Ya, masa dah semakin cepat berlalu. Jika ada azam baru, cepat-cepat mulakan ya. Kita sudah tidak boleh tunggu lagi. Takut nanti kita ketinggalan. Masa tidak tunggu kita.

Untuk sesetengah yang lain, ada yang telah mula berazam baru masa awal Muharram lagi. Bulan Hijrah. Waktu itu ramai juga yang telah mulakan langkah untuk berubah ke arah yang lebih baik.

Apa pun azam kita, perlu seiring dengan tindakan dan juga sentiasa konsisten serta istiqamah ya. Memang banyak halangan tetapi jika kita lakukan dengan sungguh-sungguh, mesti boleh berjaya. Cuma lambat atau cepat itu bukan di atas kawalan kita. Banyakkan berdoa. Banyakkan sedekah. 

Ok, saya juga ada azam baru dan ia telah pun dimulakan. Saya ingin jadi seorang yang berupaya untuk memberikan kebaikan kepada orang lain. Walau pun sedikit, sekurang-kurangnya saya cuba lakukan juga. Ya, dengan azam yang tinggi dan tindakan yang betul serta konsisten, saya yakin dan percaya saya akan dapat lakukannya. Pucuk pangkalnya, saya perlu betulkan diri saya terlebih dahulu.

Saya percaya anda juga begitu. Saya doakan semuanya baik dan berjalan lancar pada tahun ini dan seterusnya untuk kita semua. Amin....






No comments:

Post a Comment