Friday 21 December 2012

JOM JANA PENDAPATAN SENDIRI...

Assalamualaikum w.b.t

Semalam fiza dapat berita gembira dari PB buyer fiza yang seorang ni. Dia whatsapp beritahu fiza dia dah bank in RM600, instead of RM200 seperti yang dipersetujui dalam perjanjian yang kami meterai sebelum ini.

Wow, dia sangat baik dan selalu dia antara orang pertama yang buat bayaran setiap bulan. Memang on time. Buyer yang lain pun sama, semua bagus-bagus. Fiza suka deal dengan orang macam ni.

Tak dinafikan fiza pun ada rasa risau mula-mula nak bisnes dulu. Takut, siapa lah yang hendak beli korset. Ramai ke orang yang pakai korset? Ada ke yang nak beli mahal-mahal macam ni? Macam biasa, bila kita nekad, kita mesti nak buat. So, Fiza beritahu partner fiza, ok, fiza nak buat. Nak cuba. Online.

Lepas tu Niza ajar step by step macam mana nak create blog, up status dalam FB, instagram semua tu. Mula-mula memang kekok. Status macam mana nak buat ni. Biasa up status just tulis apa yang kita rasa, share gambar semua tu...tapi bila dah start bisnes, macam-macam benda kena alert, kena tau selok belok online bisnes ni..

Orang kata sikit-sikit, lama-lama jadi bukit. Fiza buat slowly, then dah mula nampak hasil..Wah, seronok juga. Bukan apa, seronok sebab Fiza boleh guna kreativiti sendiri terutamanya bila masuk bab design dan edit. Suka sangat...kredit to Niza..



Fiza juga rasa bertuah sebab ada leader seperti Maisarah...dia yang buka peluang kepada Niza dan seterusnya kepada Fiza juga...



Bila kita tengok kawan-kawan dalam team kita semua positif,  bagi support, kita terus semangat nak teruskan. Rupanya dalam bisnes ni, kena lakukan secara berkumpulan. Jualan dikira secara berkumpulan. Bukan kita buat sendiri-sendiri. Setiap orang harus sumbangkan hasil usaha sendiri. Bila digabungkan, itu yang boleh pergi MELANCONG tu... 

^^^^

So, bulan ni sahaja fiza dapat :
gaji + bonus kerja + bonus bisnes + payment from buyer

^^^
jom jana pendapatan sendiri...jangan lepaskan peluang untuk dapat RM4500 pertama sebab peluang ini hanya dibuka sehingga 31 Disember 2012 sahaja.

^^^
kepada anda yang berminat dengan bisnes, boleh hubungi fiza melalui :

email : fiza120@gmail.com
@
call/sms/whatsapp : 013.6053352

^^^

Yang berminat dengan PB korset, fiza terima :

tunai | kad kredit | ansuran







No comments:

Post a Comment